Afscheid

Afscheid nemen is nooit leuk. Nooit. Het is pijnlijk, het is een einde van iets, het is verdrietig. Zo voelt het voor mij tenminste. 


Na een paar jaar moet ik afscheid nemen van Molenaar Massage, van mijn praktijk. Niet omdat het niet ging, niet omdat de verdiensten niet voldoende waren, niet omdat ik het niet leuk meer vond. Heel simpel: mijn man en ik gaan scheiden en aangezien ik in zijn huis woon mag ik hier dus weg. En dat betekent dat ik mijn praktijk niet voort kan zetten hier. Pijnlijk, verdrietig.


Naast het persoonlijke emotionele, komt er dus nog een zakelijk en professioneel emotioneel gevoel bij. Het is al verdrietig genoeg dat ons huwelijk het niet heeft overleefd. Dat ook mijn praktijk het niet overleeft doet er nog een verdrietig schepje bovenop.

Want, heel simpel, ik heb géén idee waar ik kom te wonen en of er überhaupt nog wel een kamer over is om een praktijk voort te zetten c.q. te beginnen (onder een andere naam, uiteraard). Ik hoop het wel!


En toch... deze deur is dan misschien dicht, dat betekent dus automatisch dat er andere deuren open gaan. Een afscheid van iets is ook áltijd een nieuw begin van iets anders. 

Grappig genoeg moet ik altijd glimlachen als ik tarot leg en ik trek De Dood. Want deze betekent simpelweg dat er iets dat niet meer nodig is wordt afgesloten, waardoor er ruimte ontstaat voor iets nieuws. En daar houd ik mij dus aan vast!


Toch doet het pijn. De klantenkring die ik de afgelopen jaren heb opgebouwd breidde zich gestaag uit. Allemaal unieke, heerlijke mensen met hun eigen unieke, heerlijke verhaal. Net zoals geen mens hetzelfde is, was ook mijn massage nooit hetzelfde. Elke keer weer aangepast op die unieke, heerlijke mens. En dat ga ik echt heel hard missen.


Afscheid nemen is nooit leuk. Het doet mij pijn, ik ben verdrietig. 

Hoe het verder zal gaan? Ik heb werkelijk géén idee! Maar ik ben vastbesloten om er iets van te maken. En ben heel benieuwd wat er zich achter die ándere deuren bevindt. Die deuren die nu open gaan.


Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het vertrouwen. Ik zal jullie missen. Dank jullie wel, voor jullie!




Reacties