Cursus of workshop? Onbetaalbaar!

Waarom zou iemand een cursus of workshop massage willen volgen?

Nou... massage is de oudste vorm van aanraken die er is. En een aanraking brengt gevoelens over. Een aanraking is prettig om te ontvangen. Want een aanraking is begroeting, begrip, troost, liefde... het is zó veel!


Als je een cursus of workshop massage volgt, leer je aanraken op een speciale manier: jouw aanraking brengt ontspanning, of verlichting. Want de meeste mensen die komen voor een massage, willen óf ontspannen (spanning, stress) óf een klacht verlicht hebben (overbelasting, pijn). 


Maar waar moet ik dan voor kiezen? Een workshop of een cursus?

Er is geen 'moeten' in deze! Het is maar net wat jíj wilt! Een workshop is een soort kennismaking met massage, en duurt meestal maximaal 1 dag. Je leert wat basistechnieken. Een cursus is uitgebreider, en duurt bij Molenaar Massage meestal 2 dagen. Je leert niet alleen basistechnieken, maar leert hoe je een professionele massage kunt geven. 

Bij zowel een workshop als een cursus kijkt de theorie op de achtergrond mee. Want 'zelf doen' oftewel praktijk is altijd veel leuker, toch?


Maar wélke workshop of cursus past het best bij mij?

Ook dat ligt aan wat jij wilt! Waarom wil je iets leren? Op wie wil je een massage toepassen? Is het voor eigen gebruik of wil je er professioneel mee aan de slag? 

Hoe dan ook, en geloof me!, of je nou een workshop of een cursus volgt: het is verslavend! Op de één of andere manier smaakt het naar méér! Als je begint met een workshop of een cursus, zul je merken dat je nog méér wilt weten. Méér wilt kunnen. Want aanraken is fijn. Vooral als je de ander begrip, troost, liefde, of pijnverlichting kunt geven.


Onbetaalbaar!

Voor mij is het gevoel van welzijn dat mijn massage geeft, het gevoel van oplossing, het fijnst van de massages die ik geef. Het maakt mijn werk als masseur leuk en dankbaar. En elke keer weer als ik iemand verlos van een (oude) klacht is er die voldoening. En dat... dat is onbetaalbaar!



https://www.molenaarmassage.nl/cursusaanbod


Reacties